Followers

Welcome Friends

Showing posts with label hiasan dapur. Show all posts
Showing posts with label hiasan dapur. Show all posts

Tuesday, December 7, 2010

Dapurku(kabinet putih)

Assalamualaikum dan salam maal hijrah tuk semua...
hari ni akak nak kongsi2 atau share idea ngan u ols,
tentang ruang dapur akak yg dah berubah wajah,
terutamanye kabinet..
masa masuk umah ni pd pertengahan Ramadan ari tu,
akak terima seadanya segala yg telah sedia ada,
rasa2nye kabinet yg sedia ada tu bukan lah "TASTE" akak..
Setalah hampir 4 bulan,akak mencari design dan sudah
semestinye dipersetujui oleh BOSS besar,hehehehe..
Alhamdullillah..akak dah puashati dah sekarang ni cos
kabinet tu dah pun ditukar ganti
terimakasih pada c.abang yg merealisasikan impian akak..
dan terimakasih juga pada Art Kitchen yg telah juga merealisasikan
kabinet mengikut design yg akak hajatkan
jom tengok kabinet "TASTE" akak ni...
Taraaaaaaaa...




Alhamdulillah....siap dah kabinet yg akak hajati,
pada mulanye akak nak kan kaler hijau buruk
cam akak tengok dlm chanel astro 706(robin miller)
tapi akak takut kaler tu sesuai tuk dapur akak,
so..putih pilihan kedua dan Boss setuju...



pemandangan disebelah kiri dapur..
segala bagai dah pun disusun atur,next n3
nanti akak letak pic pada segala bagai tu ye....
tuk n3 arini tengok dari jauh dulu lah...hehehehe



nampak tak segala bagai yg bergantung2 tu...?
idea tuk buat pengantung(jambatan) kat tingkap tu akak
dapat dari majalah Romantic country,walaupun tak sama
100%,dapat 50 -70% pun jadi lah...
kat bahgian atas jambatan tu akak nak susun bakul2...
lom sempat carik lagi arr....



fokus sikit...biasanye akak nampak kat umah teman2
ada gak pengantung cam ni,tapi kat bahagian atas sinki...
so,akak carik kelainan sikit lah...
maaf kalau akak terlepas pandang,kot2 ada umah teman2 yg dah
ada buat cam ni,akak je yg terlepas kretapi...tak kisah lah..
lambat2 pun akak dapat jugak..tul tak..?



masa pemasangan hood,masa ni lom siap lagi..



pintu kabinet bahgian bawah dah siap...



kabinet bahgian atas,yg bahgian cermin ni la yg akak
cakapkan nak kaler hijau buruk tu..
tapi atas keputusan bersama,sepakat pilih putih..



ni kabinet atas yg asal...



masa ni lom pasang pintu lagi,caca marba,rojak asma
semua nampak,hehehehe...



ini lah group anak muda melayu yg menerajui Art Kitchen
akak berani rekmen pada u ols yg dok kat jb ni
terutamanya kawasan pasir gudang,leh lah panggil
diaorang kalau nak buat kabinet dapur,
kerja2 diaorang memang teliti dan kemas,
akak puashati banget...
diorang ada facebook tau...?
add pada miswankadir ye...
u ols leh deal ngan dia sendiri



3 anak muda yg tekun dan teliti,memang akak rasa bangga
anak muda ni punya syarikat sendiri,
selalunye lah rata2,kebanyakan company cinakan..?
kalau kita bangsa melayu tak "support" bangsa sendiri,
siapa lagikan..?tapi ni bukan nak kipas ke ape ke..
memang kerja2 diorang kemas...
dua cap jempol tuk diaorang..heehhehe
oleh kerana akak berpuashati dgn kerja2 diaorang,
pemasangan pintu tuk kedapur pun akak suh diaorang
yg pasang,tu next n3 lah ye...tungguuuuuu....



bukan niat nak menunjuk2 ye..?mana tau u ols leh dapat idea
atau leh tambah idea tuk kabinet dapur u olskan..?
ok lah akak cau dulu...
wasalam.

Thursday, June 24, 2010

jualan penghabisan..

Assalamualaikum semua...
jualan penghabisan ni sempena penutupan kedai
akak ye(yaya cottage)
buat sementara waktu sehingga diberitahu kelak...
atas sebab2 kesihatan,akak membuat jualan penutupan,
dan atas nasihat doktor,akak disuruh berbanyakan rehat...
bermula hari ini, segala tempahan akan dihentikan buat
sementara waktu..
so pada yg telah membuat tempahan melalui sms atau email
akak terima ye dan bermula esok akak tidak lagi mengambil
sebarang tempahan,harap maklum ye...
dan disini juga akak membuat jualan penghabisan stock,
sebab akak ade membuat extra sebelum ni...
so saper2 yg berkenan tu calling 2 akak,sementara stock masih ada...



antaranya cover toaster strawberry ni,sengaja akak letakan
kain kotak2 ropol2...tinggal sehelai saje lagi..



runner tok fridge juga tinggal sehelai saje...



sarung bangku kopitiam bunga english tinggal 2 helai
dan kain apple tinggal sehelai



apple bertangkai tinggal 3 tangkai saje..



sarung bakul sampah dibawah ni semuanya tinggal sehelai
setiap 1 corak...









dan sepasang reben dan sarung bakul sampah ni
juga tinggal ini saje ye...

Monday, April 12, 2010

Apple & Strawbery......

Assalamualaikum..
n3 ari ni akak mixkan apple & strawbery..
kan apa,penyakit "M" cam nak melanda ni,he3..
tapi ada hati nak buat n3,ape2 je akak nikan..?
tengok la tangkap pic pun asal boleh je..
harap u ols tak fening ye.?
jom tengok pic ni...
cam biasa la ye,kalau ada yg kenan tu,
sms je...


relax...jangan fening la...
akak quote kan satu2 k..



Apple tangkai berdaun,setangkai rm7,
beli 3 tangkai rm20 je...



strwbery tangkai berdaun ni pun sama rege
ngan apple tangkai kat atas tu...



tempat plastik bag strawbery,ada yg kenan...?
rm25 je..sama cam apple nyer..
cam akak cakap tadi, kalau kenan...
sms akak je..
ok..
wasalam

Tuesday, December 22, 2009

Idaman hati..

Ass'kum dan selamat pagi semua...
muga2 hari ni semua sihat dan segala urusan
berjalan lancar...
n3 akak hari ni pasal tier plate ni...sebenarnye
dah lama dah akak ngidam mende alah ni....
tapi tu la,tak de jodoh gaknye..
baru2 ni cik adik manis kite tu g key ell,
akak kirim la ngan dia,da siap2 ctc dah tokeh
kat key ell nu...hehehe
Alhamdulillah....ader jodoh kali ni...
so semalam akak g la umah cik adik manis ni
nak ngambik mende alah ni & sekali ngantor
mende2 pesanan dia gak..



emmm..ni la mende alah yg akak idam2 tu...
u ols mmg dah lama aderkan?tak kisah la kan..?
akak baru ni temu jodoh,sepatutnye akak nak
putih,tapi yg ader sihitam manis...
ok la tu..?agak2 nak tukar kaler,ape susah
spray je la putihkan...?terimakasih lynn,
simpankan tuk akak & terimakasih juga
ole2 yg lynn kirimkan tu...akak sukerrr


aaaa ni lak topi cik adik manis tu la..ader lagi
mende2 lain pesanan dia yg akak bawak semalam
akak tolong anto kat umah dia,cian dia..penat gak nye..
nampak topi tu cam ader 2 kan..?yg kat bawah tu lak
cik adik manis lagi sorang nyer.....
biar la dia datang amik sendiri..kan jauh noh..!
hehehehe..oi adik manis lagi solang..bila mau latang angkat
lu punya balang...?haiya....ini macam ha,wa atak pengsan...!
wa punya lumah sulah macam stor leh..?
hehehehe....jangan marah ha..?
daaaa....
wassalam

Wednesday, December 16, 2009

Balang plastik

Ass'kum semua...
n3 akak ari ni cuma pasal balang/bekas plastik ni,
balang/bekas plastik biasa je,leh isi kuih ke,kerepek ke..
atau isi la ikut suka u ols,kacang ke ape ke..
akak pasti setiap rumah pasti ade balang cam ni kan?
lagi2 yg suker pd kudap2an atau kekacang..
baik u ols makeupkan dia,selain leh di isi makanan
kesukaan,mende ni jugak nampak sweet taw...?
ok.....
dah 2-3 hari ni datang lak penyakit "M" akak ni..
cuma ni je la sempat akak buat...ari ni lagi la...
ni lepas buat keje umah,masak dan sebagainye..
akak buat n3 je la...pas ni cam nak landing je..
so jom layan gamba2 balang plastik yg akak
dah makeupkan ni...

hari pertama buat,kaler dia cam ok...
tapi bahagian balang dia akak lom wat pape...
nanti arh..esok2 lak...bila dah ilang penyakit "M'
akak ni..atau biar je cam tu...leh nampak aper isi
didalam...

semalam buat lagi,tapi kaler dia cam pucat sangat lak..
aaah..lantak la....penyakit "M" da dok dlm badan ni..
tak leh wat pape...
janji akak suker...tol tak?
tapi kalau ader yg berkenan,leh la akak buatkan....
ni akak g tau pd yg dok kat kawasan yg sewaktu
ngan umah akak je...
yang dok jauh2 tu,ader ke yg nak..?

yg ni lak kendi..org johor cakap le....
org belah sinun,tak tau la pulak aper nama dia..
akak rembat masa balik dr jemputan kawin kat
kota tinggi ari tu...
nama kedai tu mega kitchen,macam2 ade...
kalau korang nak,pegi la kat situ...
ok..daaaa....
wassalam

Monday, December 14, 2009

Sebelum dan selepas

Selamat malam teman2 bloggers dan pengunggung
akak buat n3 ni coz nak update je...
rasa penat mengadap skrin ni da berape jam ni...
tapi kejap2 berhenti la...makan,solat dan buat keperluan
yg lain,aje giler ko..mengadap mende alah ni je...
akak kan nyer ape,akak tolong c.abang buat kan blog dia,
dia ngah semangat nak buat blog sendiri,sejak berjumpa
teman2 lamanye...so tak de la dia kacau blog akak
lagi..tu la kata2nye..akak ikut kan je la....
sayang nyer pasal..hehehe..jangan jeles..
so layan je la pic tingkap akak sebelum dan selepas ni..
jom....


pic kat atas ni,sebelum..akak da penah buat n3 da
jangan jemu ye..?


pic kat atas ni selepas...sehari sebelum geder2
ari tu,so kedatangan eija/intan/june&nj kemarin
ader la mende baru nak tengok..tol tak?
korang perasa tak kat tingkap tu ader cawan comel
VC..?cwn tu dtg dari shas..timakasih shas..
cute sangat..akak suker...
ok la teman2 akak nak rest jap..
baikkk nyer landing....
daaaa..
wassalam

Saturday, December 5, 2009

kisahnyer....

Selamat berhujung minggu teman2 dan pengunjung
alam maya....
akak nak citer sikit pengalaman akak pasal cawan2(mug)
kat bawah ni...
dulu..,sebelum akak tercebur dlm alam english ni
akak ade gak simpan mug berbunga2 keluaran
PowerRoot ni..akak tak la heran sangat nak menyimpanyer....
kalau akak rajin beli sebungkus PowerRoot ni,tak kira la
kekadang akak beli kopi,kadang akak beli cocoa,dpt mug
akak letak tepi,coz masa tu akak pakai mug biasa je,
ikut set la...tak cukup set akak tak pakai....
lagi pun nak gantung kat pengantung mug cam tak cantik
kalau tak cukup set kan?...
nak dijadikan cerita...satu hari tu,akak belanja brg2 dapur...
dan akak pun beli la sekali kopi kacip fatimah
jenama poweroot ni...
da selesai bab2 bayar,akak pun kekaunter hadiah/gift..
ader seorang kakak ni,bertegang urat ngan salegirl kat situ..
akak ingat kenapakan?,akak diam & dengar je la kakak tu membebel...
dalam hati akak berkata,pasal cawan pun nak gaduh ke?
kakak tu marah kat salegirl tu,coz cawan yg dia nak tak de,
salegirl tu nak tukar ngan cawan lain..
akak yg tunggu kat sebelah da mula rasa boring da,
sebab akak pun nak amik gak cawan hadiah tu...
saje2 la nak ngumpul....tapi akak rasa lambat,
akak pun nak balik je la..
tetiba akak dengar,kakak tu membebel pasal vantage lak...
aik..? ape kena mengena ngan cawan tu...?rupa2nyer cawan hadiah dari
poweroot ni datang nyer dari vantage....patutla kakak tu nak sangat....!
macam ni la ayat kakak tu..entah2 budak2 ni(salegirl) yg sorokan
sebab tu la cepat abis...!sebab cawan tu dari vantage..!
akak pun bersemangat la tunggu...
tak lama, budak tu bawak sekotak cawan2 tu..
akak dapat la sekali,mybe kalau kakak tu tak membebel,
akak pun tak dapat ari tu...akak pun belek la montok dia...
memang sah dari vantage...!
selama ni tak perasan lak...
sejak ari tu akak pun mula ngumpul la..tapi sayang,ader yg akak
dah sedekah kat kawan..
kawan akak tau,akak je tak tau,masa tu...
bila akak tanya balik kat kawan akak tu,dia gelak besor..
tapi sekarang poweroot tak keluarkan lagi dah cawan2 tu,
dah tukar cawan lain lak...
sib baik ader gak cawan2 tu akak simpan, buat dijadikan
kenangan...tapi kekadang tu,pakai gak hari2..
dan sejak ari tu akak dah jatuh cinta ngan bunga
vantage ni & dah mula tercari-cari mende2 yg ala2
english....itu kisah akak tercebur kealam english
2 tahun yg sudah...
kalau ingatkan peristiwa tu akak senyum sorang2...
owang pompuan ni macam2 hal....

















akak percaya u ols pun ader citer or pengalaman
tentang deco mendeco,atau pengalaman tercebur
dialam english ni....jom la kongsi pengalaman tu..
tentu seronok kan..?
wasalam...

Tuesday, November 17, 2009

Tin la pulak..

Selamat petang adik2,kakak2 dan kawan2 semua...
da masuk petang ni kan,tentu kebanyakan orang
ngah beristirehat lepas makan dan solat zohor tadikan..?
n3 akak ari ni nak share pasal tin pulak la...
koleksi tin2 akak ni ciput je...
baru nak mula..orang da melambak da ader..tak heran da..
akak pun nak jugak la...
ala tin2 biasa je ni...tapi cam seronok lak tengok..
anak2 akak beli coklat pun sekarang ni diaorg beli yg
ader tin...diaorg tau je ibu dia suker...
tin london harrods N the old sweet shop tu,
c.abang belikan...tima kasih cayang2ku..
cayang2 akak ni(somi & anak2 mmg beri sokongan)
tin yg ader gambo rimau kat belakang tu..
arwah MIL punyer..tin teh tu..lama da akak simpan
dan tin coklat yg hitam tu datang dari London..
terima kasih kak Long,kasi mak usu tin tu...
lain kali kasi la ngan isinye sekali...hehehe..
okla n3 akak ni,saje2 je nak ilangkan penat..
gatai2kan tangan je ni...godeh2 laptop ni...
penyakit m&m semalam cam ader lagi sikit ni..
tak kuasa lak nak load gambo baru...
layan je la eh gambo tak berapa baru ni...



selamat berehat dan berlelap-lelap..hehehe
klu akak selalu cakap nak cas bateri jap..
dapat lelap kejap pun jadi lah kan..?
salam...

Wednesday, November 4, 2009

Decal dari Dhal...

Ass'kum dan selamat petang semua....
n3 akak petang ni special tuk DaDecal...
sape lagi kalau bukan En.Afdhal kite..
akak panggil Dhal je..kenal pun melalui
alam maya ni la...Afdhal ni,akak rasa ikhlas dan jujur
orangnye..akak oder saje..dia da post da...lom bank in pun,
sebelum decal topiary ni akak ade beli decal rooster
gak,tapi lom ade mende yg akak leh tepek tuk rooster tu...
akak ngah cari mende yg akak rasa special ni...
lom jumpa ape mendenye lagi....
bebalik pd Dhal ni,mybe dia seorang yg mudah percayakan orang..
ia la orang da percayakan kite,
jangan la pulak kite mengkhianatinyakan..?esok2 orang buat
kat kite lak....tapi bab percayakan orang ni la selalunye
akak terkena....tak tau la nape....kalau kite org da percaya
kat kite,kite jadi segankan...?tapi tidak pd sesetengah org,
dia ambil kesempatan lak....
eh..eh..eh..melalut panjang lak akak ni...
nnti ade orang bosan lak.....
so layan je la canister kat bawah ni,yang akak
da tepek decal topiary dr DaDecal ni...



ni pandangan dr depan,akak tepek topiary
yg besar ditengah dan yg kecil dikanan/kiri



ni lak pandangan dr atas,bahagian penutup
akak tepek topiary gak tapi yg kecil..
cantek tak Dhal..?
akak suker decal dari Dhal ni coz decal dia lain
dari yg sedia ade dipasaran dan Dhal jugak
leh amik tempahan atau kalau kite nak patern
ape ke..semua Dhal leh buat tau....
saper kate decal dia mahal..
akak rasa berbaloi2..sbb berkualiti...


canister ni akak wat letak asam,garam kat dapur...
kalau ader sape2 yg bekenan,ape lagi calling2
akak la ye...?
salammm..

Tuesday, November 3, 2009

Fridge Magnet for sale..

Selamat malam semua.....
n3 malam ni nak kabo2kan yg akak
da strat enjin da....maklum lepas2 raya
ni slow sikit la enjin akak....
kawan2 yg lain lama da stratkan...?
akak ni ashik jalan2 carik makan &
jalan2 cuci mata je.....
aaaa malam ni akak strat ngan FM la ye....
so jom layan FM akak ni....ia nye
dari rempah ratus dapur....
kalau ader saper2 kenan,cam biasa la eh....
roger2 akak....




rm25=3pcs



ni dulu la yg akak sempat dek oi....
esok2 lak la ye...
ader lagi barang baru N lama nak sale...
tungguuu....

~BlOg DeCoR-dEcOr~